Friday, November 6, 2009

Kelonggaran Disalahgunakan


Betul ker???
Foodcourt (sebelah Pusat Kesihatan) dah jd tempat maksiat
Betul kot. 24-hour dorang boleh guna tempat tu..
Hari tu beberapa pelajar siswi menemui aku supaya perbuatan tidak senonoh pelajar kat fudkot disampaikan ke telinga pentadbiran universiti.
Pelajar siswi tersebut menunjukkan bukti sahih (ada foto lagi). Dorang wat x senonoh mcm mana??..xyah tahu r. geli aku ceghite kan nye.
Cis, anak tak sedar diuntung. (relax li)..haha..mana x marah. kolej free.wireless free.yuran 4 ratus ringgit.elaun makan dapat. pengangkutan free (bas).
Apa nak kisah..biasalakan..sosial2 ni..
ya..memang “So Sial”

Ntahlah..keluh2 pun tak guna..baik aku istighfar bebanyak…umat akhir zaman. Tapi aku ada statistik ni. Kome tengok le bebaik. klw ad ad ap2 cdgn untuk MPP boleh sumbang sarankan.InsyaAllah.

 
(Sumber: Minggu Sahsiah Rupa Diri dan Keselamatan MPP UiTMPP 2009)
KLIK PADA GAMBAR UNTUK LEBIH JELAS


Statistik di atas adalah kes yang berdaftar (dilaporkan). Bagaimana pula kes yang tidak dilapor?Berapa banyak kes pulak?Memang aib. Luarnya gah tapi hakikatnya...hurm..


Ayuh para pentadbir, pemimpin pelajar, pensyarah dan seluruh warga universiti supaya membuka mata (mata hati). Lihat dengan hati. Anak yang sedang membesar di UiTM Penang ini adalah bakal pemimpin negara. Pelajar2 ini perlu diberi perhatian serius. Graduan UiTM adalah produk UiTM. Produk UiTM perlu ada kualiti pada jasmani dan rohani seperti yang digarap dalam modul PPKP setiap sem tu. Peribadi yang soleh dan solehah.Akhlak yang terpuji (Akhlak dengan Allah, akhlak dengan Rasul dan akhlak sesama makhluk).  

"USAHA, TAQWA, MULIA"

1 comments:

nurainamir said...

fuh..bagus betul uitm pinang~ sbb la xdpt lg title..univesiti ISLAM teknologi mara.. harap je semua Muslim..lallaal~ Masuklah Islam sepenuhnya..
bukan uitm pinang je..uni lain pon same je..

Post a Comment